În contextul inaugurării noii căi ferate care leagă Gara de Nord de Aeroportul Henri Coandă, deputatul USR Cătălin Drulă a scris pe Facebook în 21 septembrie 2020:
„Înțeleg că președintele Iohannis merge azi la o plimbare cu trenul până la aeroport. Dincolo de evenimentul electoral, problema acestei investiții de 80 de mil de euro este că riscă să fie foarte puțin folosită dacă frecvența trenurilor va rămâne de 1 pe oră.”
Cât a costat proiectul căii ferate între Gara de Nord și Aeroportul Henri Coandă și care e frecvența trenurilor
În 21 iunie 2019 în urma unei licitații publice Compania Națională de Căi Ferate „CFR” a încheiat cu firma Arcada Company, un contract în valoare de peste 402 milioane de lei pentru a construi 3 kilometri de calea ferată între Gara de Nord și Aeroportul Henri Coandă.
Deși a fost testată de oficiali statului în septembrie 2020, linia ar urma să fie dată în folosință abia în decembrie 2020.
Reporterii Digi 24 au făcut un experiment și drumul cu trenul de la Aeroportul Otopeni la Gara de Nord a durat 45 de minute, în timp ce cu mașina durat jumătate.
Șeful CFR Călători, Dan Costescu, a declarat inițial că ar putea circula pe ruta spre aeroport un singur tren la fiecare 50 de minute, dar apoi compania feroviară a revenit și spus că intervalul de circulație al trenurilor va fi stabilit în funcție de numărul de trasee.
Asociația Pro Infrastructura a solicitat public o frecvență decentă a trenurilor, preferabil un tren la 20 de minute
Afirmația făcută de Cătălin Drulă este adevărată. Valoarea investiției este de peste 80 de milioane de euro, iar inițial s-a vehiculat o frecvență de un tren la fiecare 50 de minute.
Acest fact-check este produsul exclusiv al efortului echipei Factual. Într-o lume plină de dezinformări, ne bucurăm să putem contribui la informarea corectă a publicului.
AJUTĂ-NE SĂ FACEM MAI MULTSEO optimized by sem.ro SEO agency.