Dacă, potrivit legii, ordonanțele de urgență trebuie puse în dezbatere publică.
Proiectul Ordonanței de Urgență la care face referire ministrul Culturii privește modificarea OUG 39/2005 privind cinematografia.
Potrivit art. 7, alin. 13 din Legea transparenței decizionale, există posibilitatea reglementării printr-o procedură de urgență:
(13) În cazul reglementării unei situaţii care, din cauza circumstanţelor sale excepţionale, impune adoptarea de soluţii imediate, în vederea evitării unei grave atingeri aduse interesului public, proiectele de acte normative se supun adoptării în procedura de urgenţă prevăzută de reglementările în vigoare.
Presupunând că actul normativ îndeplinește condițiile pentru a fi supus unei proceduri de urgență, ne-am uitat dacă există vreun termen specific pentru procedura de transparență decizională de urgență. În legislația românească, nu avem cunoștință să existe vreun astfel de act normativ, motiv pentru care singura formă de consultare sau dezbatere publică rămâne cea de la art. 7 din Legea 52/2003, care prevede punerea în dezbatere publică a actelor normative cu cel puțin 30 de zile înainte de supunerea spre avizare.
Declarația Corinei Șuteu este falsă, pentru că obligația de dezbatere publică din Legea transparenței decizionale este identică, indiferent dacă soluția aleasă pentru legiferare este o ordonanța de urgență sau un proiect de lege trimis spre adoptare în Parlament.
Acest fact-check este produsul exclusiv al efortului echipei Factual. Într-o lume plină de dezinformări, ne bucurăm să putem contribui la informarea corectă a publicului.
AJUTĂ-NE SĂ FACEM MAI MULTSEO optimized by sem.ro SEO agency.