În 8 iulie 2020, preşedintele PMP, Eugen Tomac, a anunțat că partidul său ia în calcul să-l propună candidat la primăria Capitalei pe Traian Băsescu, afirmând că:
„Domnul preşedinte [Băsescu] a fost cel care a creat tramvaiul 41, a fost cel care a creat Podul Basarab, a modernizat din punct de vedere al infrastructurii tot oraşul.”
Cine a creat Tramvaiul 41 și Podul Basarab.
Linia de tramvai 41 a fost construită din București, în perioada comunistă pentru a lega cartierele Ghencea, Drumul Taberei, Militari şi Crângaşi de nordul Capitalei.
În timpul mandatului* de primar al Capitalei al lui Traian Băsescu linia a fost modernizată, fiind transformată în metrou ușor.
*Traian Băsescu a fost primarul Capitalei între iunie 2000 – decembrie 2004, iar după această perioadă a devenit preşedintele României.
Lucrarea a făcut parte dintr-un program de reabilitare a 110 kilometri de linii de tramvaie din sud-vestul oraşului, printr-o cofinanţare asigurată de Consiliul General al Municipiului Bucureşti, Primăria Municipiului Bucureşti şi Banca Europeană de Investiţii, potrivit istoricului de pe pagina Societății de Transport București. Lucrările pentru modernizarea liniei de tramvai au început în octombrie 2001, iar un un an mai târziu, în 21 octombrie 2002, Traian Băsescu inaugura investiţia, potrivit zf.ro.
Podul Basarab a fost inaugurat în luna iunie a anului 2011 de către primarul de la acea vreme, Sorin Oprescu. S-a vorbit pentru prima oară în timpul mandatului de primar general a lui Traian Băsescu, la începutului anilor 2000.
În 2001, bucureştenii erau anunţaţi că lucrările vor demara la începutul acelui an şi vor fi terminate pe 15 noiembrie 2004. Însă, timp de patru ani, între 2000 şi 2004, pe toată durata mandatului de primar general al lui Traian Băsescu, deci, iniţiativa a fost blocată ca urmare a disputei dintre acestea şi grupul consilierilor PSD din cadrul Primăriei Capitalei, majoritari în CGMB în acel mandat, potrivit romanialibera.ro. Construcţia la Podul Basarab a primit oficial aviz favorabil din partea Consiliului General abia din 25 septembrie 2004 și, tot atunci, s-a anunţat şi un al doilea termen pentru finalizarea lucrărilor: 1 ianuarie 2007.
Însă, din cauza protestelor și proceselor privind exproprierile, începerea efectivă a lucrărilor la Pasajul Basarab s-a făcut în noiembrie 2006, în timpul mandatului de primar al lui Adriean Videanu. Din aceleași motive, construcția a avut întârzieri, fiind finalizată abia în 2011, în timpul mandatului lui Sorin Oprescu, mai arată romanialibera.ro.
Afirmațiile președintelui PMP Eugen Tomac sunt trunchiate. Este adevărat că fostul președinte Traian Băsescu a modernizat linia de tramvai 41, dar aceaasta a fost „creată” în perioada comunistă. Cât despre Podul Basarab, este adevărat că a fost inițiativa sa, dar finalizarea lui s-a întâmplat în 2011.
Acest fact-check este produsul exclusiv al efortului echipei Factual. Într-o lume plină de dezinformări, ne bucurăm să putem contribui la informarea corectă a publicului.
AJUTĂ-NE SĂ FACEM MAI MULTSEO optimized by sem.ro SEO agency.