Iulian Bulai (USR)
„Conectăm România! Așa arată podul de la Brăila. Așa arată progresul când guvernăm pe bune, chiar dacă sunt multe piedici. Bravo, Cătălin Drulă! Ajungem mai repede la Marea Neagră și la Delta Dunării!”.
Fals
Barometru Factual
Data verificării: 03.09.2021
www.factual.ro
Sursa afirmației: Facebook

Context

Pe 18 august 2021, când s-au aprins luminile de pe podul suspendat de la Brăila, Iulian Bulai- deputat USR a lăudat actuala conducere a Ministerului Transporturilor și actuala guvernare, pentru realizarea acestui obiectiv de infrastructură: 

Conectăm România! Așa arată podul de la Brăila. Așa arată progresul când guvernăm pe bune, chiar dacă sunt multe piedici. Bravo, Cătălin Drulă! Ajungem mai repede la Marea Neagră și la Delta Dunării!”.

Ce verificăm?

Dacă realizarea podului suspendat este meritul USR și al actualei guvernări.

Verificare

În primul rând, postarea lui Iulian Bulai este înșelătoare prin faptul că lasă impresia că podul ar fi fost finalizat.

În realitate, podul nu a fost finalizat. Chiar ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, anunța, la începutul lui august, că stadiul realizării lucrărilor este de 50%.

Podul de la Brăila este unul dintre cele mai importante obiective de infrastructură ale României.

 

CRONOLOGIE

 

Aprilie 2012 – Ministerul Transporturilor anunță că (pag. 13) firma AECOM Ingenieria se va ocupa de Master Planului General de Transport (MPGT) pentru România. La acea vreme, ministerul era condus de Alexandru Năzare (PDL)

Octombrie 2014 – Podul de la Brăila nu apare în varianta inițială a MPGT.

Aprilie 2015 – Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi (CNAIR) anunță ziua de 24 aprilie ca dată de început a proiectului podului suspendat peste Dunăre de la Brăila

Iulie 2015 – Podul de la Brăila apare în varianta revizuită a Master Planului General de Transport (pag. 153). Ministerul Transporturilor, în perioada respectivă, a aparținut PSD (Ioan Rus, Iulian Matache).

2015 – Podul suspendat de la Brăila a fost inclus în Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM), o axă cu finanțare europeană, cu termen de finalizare 2023. 

2016 – Podul suspendat de la Brăila fost inclus în Master Planul General de Transporturi. MPGT a fost aprobat, printr-o Hotărâre de Guvern semnată de prim-ministrul în funcție, Dacian Cioloș și de ministrul Transporturilor de la acea vreme, Petru Sorin Bușe. Guvernul format de Dacian Cioloș în perioada 2015-2017 a fost unul apolitic, tehnocrat.

Aprilie 2017 – CNAIR postează în Sistemul Electronic de Achiziții Publice contractul pentru proiectarea și execuția podului suspendat de la Brăila. Compania anunță că lungimea totală a acestuia va fi de 1.974,30 metri (aproape 2 km) și că se va număra printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrală (1.120 metri).

Ianuarie 2018 – Se semnează contractul pentru proiectarea și execuția podului, cu consorțiul Astaldi Spa – IHI Infrastructure Systems co., ltd. Valoarea contractului este de aproape 2,4 miliarde de lei. Data finalizării lucrărilor, prevăzută în contract, este anul 2022. Contractul este semnat ​​în prezenţa premierului Mihai Tudose (PSD), a Ministrului Transporturilor, Felix Stroe (PSD), a ministrului Fondurilor Europene, Marius Nica (PSD) şi a Directorului General al CNAIR, Ştefan Ioniţă.

Septembrie 2019 – Ministerul Transporturilor (ministru Răzvan Cuc, PSD) anunță că a fost aprobată finanțarea proiectului de către Comisia Europeană. Costul eligibil total este de 427,5 milioane de euro. România are o cofinanțare de 300 de milioane de lei (aproximativ 60 de milioane de euro).

Aprilie 2019 – Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, semnează autorizația de construire a podului suspendat și încep lucrările.

Iunie 2020 – CNAIR anunță un stadiul de realizare a lucrărilor de 25%.

Decembrie 2020 – Preluarea mandatului de către Cătălin Drulă. Pilonii de pe ambele maluri ale Dunării erau deja ridicați. Imagini CNAIR, din luna noiembrie:

Concluzie

Mesajul lui Iulian Bulai este fals. Podul suspendat de la Brăila este rezultatul unui proiect început acum 6 ani. Guverne de toate coloraturile politice, inclusiv un guvern tehnocrat, s-au implicat în dezvoltarea proiectului. La preluarea mandatului USR, podul avea deja un stadiu de realizare de peste 25%.

SUBIECTE CONEXE

SEO optimized by sem.ro SEO agency.