Dezinformări rețele sociale
Data postării: 09.09.2023
www.factual.ro
FALS | Guvernul Suediei ar înlocui tabletele cu manualele fizice

În ultimele zile, mai multe articole din presă au relatat faptul că guvernul din Suedia a luat decizia de a renunța la utilizarea tabletelor în școli, revenind la manualele tipărite. Știrea a fost distribuită în număr mare și pe Facebook. Însă, din declarațiile ministrului educației pentru presa suedeză și din strategiile oficiale adoptate de guvernul suedez, este vorba de căutarea unei soluții care să conducă la un echilibru între folosirea instrumentelor digitale și a manualelor fizice pentru a maximiza beneficiile ambelor tipuri de materiale în procesul de învățare al elevilor.

În ceea ce privește digitalizarea educației, în anul 2017, Suedia a lansat Strategia Națională de Digitalizare pentru sistemul școlar, ca parte a unei noi strategii digitale, cu obiectivul general de a fi lider mondial în utilizarea oportunităților de digitalizare. În luna decembrie a anului 2022, Agenția Națională pentru Educație a dezvoltat o nouă strategie națională de digitalizare a sistemului școlar pentru perioada 2023-2027.

Strategia Națională de Digitalizare adoptată în 2017 în Suedia a avut ca obiectiv general atingerea unei poziții de lider în utilizarea oportunităților de digitalizare în sistemul școlar. 

Această strategie a inclus implementarea unei infrastructuri eficiente și accesibile pentru conexiunea la internet, asigurarea accesului la echipamente și resurse digitale în școli, inclusiv a tabletelor și dispozitivelor digitale, dezvoltarea competențelor digitale ale elevilor și cadrelor didactice și al utilizării instrumentelor digitale în procesul de predare-învățare, promovarea și dezvoltarea de resurse și conținuturi educaționale digitale, adaptate la nivelurile de învățare și necesitățile individuale ale elevilor.

Aceste prevederi au fost înscrise în cadrul strategiei pentru a stimula integrarea tehnologiei și a resurselor digitale în procesul educațional.

În strategia adoptată pentru perioada 2023-2027, pe lângă prevederile anterioare, se introduce termenul de „alfabetizare digitală”. 

Alfabetizarea digitală se referă la abilitatea de a utiliza tehnologia digitală și de a accesa, evalua, analiza, sintetiza și crea conținut digital într-un mod critic și eficient. Aceasta implică dezvoltarea unui set de competențe și cunoștințe necesare pentru a naviga în mediul digital și pentru a utiliza instrumentele și resursele digitale în mod adecvat și conștient. 

Alfabetizarea digitală include, printre altele, înțelegerea conceptelor de bază ale tehnologiei, abilități de căutare și evaluare a informațiilor, gestionarea datelor personale, protejarea vieții private și securitatea online, rezolvarea de probleme și luarea deciziilor informate în lumea digitală. 

În era tehnologiei digitale, alfabetizarea digitală este considerată o competență esențială pentru a participa activ și cu succes în societatea actuală.

De cealaltă parte, conform Agenției Naționale Suedeze pentru Educație, partea avantajoasă a textelor tipărite în comparație cu instrumentele digitale în procesul de învățare este că citirea textelor tipărite poate ajuta la o mai bună concentrare și focalizare asupra materiei, deoarece nu există distrageri din cauza conectivității online sau a notificărilor de pe dispozitive, iar materialul tipărit oferă o experiență tactilă și vizuală mai puternică, ceea ce poate facilita memorarea și asimilarea conținutului. 

Este important de menționat că avantajele materialelor tipărite pot varia în funcție de preferințele și stilul de învățare al elevului. Utilizarea unei combinații echilibrate de materiale tipărite și digitale poate fi benefică pentru procesul de învățare al elevilor.

Această idee este transmisă de ministrul educației din Suedia, Lotta Edholm, care menționează că „manualele au avantaje pe care tabletele nu le pot înlocui”, argument bazat pe cercetările realizate de Agenția Naționale Suedeze pentru Educație.

Informația că Suedia renunță la tablete este falsă, având în vedere că strategia lor este una de a obține un echilibru între utilizarea tehnologiei digitale și a materialelor tradiționale. Această abordare combinată este menită să maximizeze beneficiile ambelor tipuri de materiale în procesul de învățare al elevilor. Combinația echilibrată de materiale tipărite și digitale în școală este benefică din mai multe motive.

Prin utilizarea materialelor tipărite, se poate promova o lectură mai concentrată și o abordare mai tradițională învățării, furnizând elevilor o bază solidă de cunoștințe. În același timp, utilizarea tehnologiei digitale oferă posibilitatea de a accesa resurse interactive, de a dezvolta abilități tehnologice și de a personaliza procesul de învățare.

SEO optimized by sem.ro SEO agency.