O serie de reclame plătite, publicate pe Facebook, promovează începutul unei așa-zise campanii a Băncii Transilvania, care ar avea numele Drumul către visul dumneavoastră cu BT Pay:
„Alăturați-vă campaniei […] Între 1 iulie și 31 decembrie 2024, puteți deveni parte a acestei campanii captivante, care vă oferă șansa de a câștiga premii incredibile. Pur și simplu conectați-vă la aplicația BT Pay și autentificați-vă pentru a deveni automat participant la tragerea la sorți! Condițiile de participare sunt simple: toți utilizatorii aplicației BT Pay care efectuează tranzacții în valoare de minim 3000 de lei pe lună pot participa. Premiile principale includ 3 călătorii de vis pentru două persoane în Tokyo, Paris și Maldive, precum și premii suplimentare, cum ar fi smartphone-uri, ceasuri inteligente și carduri cadou. Câștigătorii vor fi anunțați pe 10 ianuarie 2025, iar participarea la campanie confirmă acordul de prelucrare a datelor personale. Alăturați-vă campaniei chiar azi și câștigați premii uimitoare!”
Reclama se folosește de logo-ul aplicației BT PAY, dar nu oferă linkuri către paginile oficiale ale băncii. În plus, pagina care promovează/sponsorizează aceste anunțuri este în limba rusă și se descrie ca fiind o agenție de recrutare.
Pagina Elite Recruitment Agency (dar care are pagina în rusește) susține că ar avea sediul în Regatul Unit. Printr-o căutare a adresei apărute pe pagina de Facebook, respectiv Canterbury, Hunstead House Nickle Farm, pe Companies House, platforma dedicată în UK pentru găsirea informațiilor despre firme, acolo se află Pro-Force Limited, o cu totul agenție de acest tip, și nu cea menționată.
Banca Transilvania dezminte
Pentru a avea un punct de vedere și a unei persoane în domeniu, am contactat un reprezentant al Băncii Transilvania din Cluj-Napoca pentru a împărtăși mai multe despre această reclamă și posibile alte scam-uri de acest gen.
„Da, e o campanie cât se poate de fake. Toate campaniile sunt anunțate pe paginile oficiale și pe site. Avem pagini atât pe Facebook și Instagram, cât și pe alte platforme, iar toate acestea sunt verificate cu bifă. Când vine vorba de alte scam-uri de acest fel, niciodată nu o să îți fie cerute date de autentificare pe care să le introduci în urma accesării unui link, cum ar fi nume de utilizator sau parole. De altfel, nu vor fi trimise niciodată link-uri din partea băncii pe e-mail sau sms”, a declarat Alexandra Rusu, pentru Factual.ro.
Reclama este una falsă. Pagina de Facebook, care promovează o agenție de recrutare și care a dat startul acestei campanii nu are niciun fel de legătură cu Banca Transilvania iar, totodată, paginile oficiale ale băncii nu indică faptul că ar avea o asemenea campanie în derulare în acest moment.
Acest fact-check este produsul exclusiv al efortului echipei Factual. Într-o lume plină de dezinformări, ne bucurăm să putem contribui la informarea corectă a publicului.
AJUTĂ-NE SĂ FACEM MAI MULTSEO optimized by sem.ro SEO agency.