Un utilizator Facebook a distribuit un clip în care pare că Andreea Esca anunță că medicul Monica Pop și-a luat rămas bun printr-o postare pe pagina sa de Facebook.
În fundalul „știrii” apare o fotografie alb-negru cu Monica Pop, alături de un semn de doliu, sugerând că femeia a murit.
Ulterior, aceasta apare declarând că și-a încheiat cariera de medic și că a realizat tot ce și-a propus. Apoi, Pop pare să vorbească, ulterior, despre remediul său, o așa-zisă descoperire revoluționară a secolului XX, care a doborât toate recordurile în ameliorarea problemelor de sănătate ale vezicii urinare.
Fragmentul video original cu Monica Pop provine din emisiunea Conectat, publicată în iulie 2022 pe canalul de Youtube a canalului a7tv, nu din timpul buletinului de știri prezentat de Andreea Esca la ProTv.
În interviul original, Monica Pop vorbește despre lupta sa împotriva cancerului de care suferă din 2013. În cadrul emisiunii prezentate de Ani Crețu, Dr. Pop împărtășește detalii despre cea de-a cincea operație pe care a suferit-o și oferă sfaturi utile celor care se confruntă cu această boală. Ea nu promovează niciun produs miraculos și nici nu își ia rămas bun de la lume.
Totodată, comparând secvențele originale cu postarea de pe Meta, observăm că pe parcursul întregului videoclip sunetul nu este sincronizat cu mișcările buzelor, iar la minutul 01:52 se remarcă reluarea imaginii, având aceleași mișcări faciale și corporale. De asemenea, imaginile video nu au claritate, iar grafica este pixelată.
Monica Pop este medic oftalmolog și director al Spitalului Clinic de Urgențe Oftalmologice din București, specializată în intervenții oftalmologice. Astfel, recomandarea unui produs pentru ameliorarea problemelor vezicii urinare nu se aliniază cu domeniul său de expertiză.
Deși numele produsului nu este menționat în videoclip, există o referire la un buton de sub videoclip, care îndeamnă utilizatorii să-l achiziționeze.
Videoclipul care pretinde a fi o știre de la Pro TV despre Monica Pop este un scam. Acesta a fost creat cu ajutorul inteligenței artificiale pentru a promova un produs destinat problemelor urinare. Filmarea are o discrepanță între sunet și imagini, indicând clar că a fost modificată.
Sunt folosite persoane publice pentru a conferi credibilitate, cu scopul de a manipula publicul să achiziționeze un produs.
Acest fact-check este produsul exclusiv al efortului echipei Factual. Într-o lume plină de dezinformări, ne bucurăm să putem contribui la informarea corectă a publicului.
AJUTĂ-NE SĂ FACEM MAI MULTSEO optimized by sem.ro SEO agency.